ITIL Practitioner (Online-Canlı)

Eğitim Süresi

3 GÜN

Kontenjan

12

Ön Koşullar

ITIL Foundation bilgisi.

Eğitim Hakkında

ITIL Practitioner eğitimi, ITIL’ın ne olduğuyla ilgili bilgiler verildikten sonra ITIL’ın hangi amaçla kullanıldığı hakkında detaylı bilgi edinmenizi sağlar. ITIL Practitioner eğitimini tercih edecek katılımcıların temel ITIL bilgilerine sahip olmaları önerilir.

 

Eğitim İçeriği

Hizmet Yönetimi Kavramları

  • Kabul Et ve Uyarla
  • VOCR: Değer, Sonuçlar, Maliyetler ve Riskler

Yol Gösterici İlkeler

  • Değere Odaklanma
  • Deneyim için Tasarlama
  • Bulunduğunuz Yerden Başlama
  • Bütüncül Olarak Çalışma
  • Yinelemeli İlerleme
  • Doğrudan Gözlemleme
  • Şeffaf Olma
  • İş Birliği
  • Basit Tut

Hizmet Geliştirme Yaklaşımı

  • Vizyon Nedir?
  • Şu an Neredeyiz?
  • Nerede Olmak İstiyoruz?
  • Oraya Nasıl Gideriz?
  • Geldiğimizi Nereden Biliyoruz?
  • Momentumu Nasıl Devam Ettiririz?

Örgütsel Değişim Yönetimi (OCM)

  • OCM Nedir?
  • Direnç Kaynakları
  • Kişi Geçişi
  • Paydaş Yönetimi
  • Sponsor Yönetimi
  • Direnç Yönetimi
  • Güçlendirme

Metrikler ve Ölçümler

  • CSF’ ler ve KPI’ lar
  • Metrik Basamaklar ve Hiyerarşiler
  • Metrik Kategorileri
  • Değerlendirme
    Raporlama

İletişim

  • Kötü İletişimden Kaynaklanan Sorunlar
  • İyi İletişimin Faydaları
  • İletişim Esasları
  • İletişim İlkeleri
  • İletişim Türleri

ITIL Uygulayıcı Sınavında Başarı İçin İpuçları

Örnek Sınav

 

 

Eğitimde Neler Öğreneceksiniz?

ITIL’ın uygulanabilmesi için ITIL Practitioner eğitimi rehberlik sunar. ITIL Practitioner eğitiminden sonra katılımcılar için;

  • ITIL’ı kendi kuruluşlarına nasıl uyarlayacaklarının öğretilmesi,
  • Vaka çalışması odaklı düşünme stilinin geliştirilmesi,
  • “Hizmet Yönetimi” kavramlarının öğrenilmesi,
  • “Rehber İlkeler” hakkında bilgi edinilmesi,
  • Kesintisiz gelişimi etkinleştirecek metriklerin ve ölçümlerin kullanılabilmesi,
  • Kesintisiz hizmet iyileştirmesinin esas etkenlerinden sayılan ITSM terimlerinin anlaşılması,
  • ITSM rehberliği esaslarının uygulanabilmesi,
  • Kesintisiz geliştirmenin desteklenmesine dayanan organizasyonel değişiklik yönetiminin uygulanabilmesi,
  • Hizmet Yönetimi’nde karşılaşılan sorunların nasıl çözüleceğinin öğrenilmesi amaçlanır.

 

Eğitime Kimler Katılabilir

  • BT Yönetimi
  • BT Destek Personeli
  • BT Danışmanları
  • İşletme Yöneticileri
  • İş Süreci Sahipleri
  • BT Geliştiriciler
  • Hizmet Sağlayıcılar
  • Sistem Entegratörleri

 

ITIL Practitioner Eğitimi Sonrası Alabileceğiniz Diğer Eğitimler

ITIL Practitioner eğitiminden sonra ITILService Lifecycle: Service Design, Saldırı Tespit ve Log Yönetimi, Securing Windows Server 2016, Business Process Modelling With BPMN ve ITIL Service Transition eğitimlerine göz atabilirsiniz.