ITIL Foundation (Online-Canlı)

Eğitim Süresi

3 GÜN

Kontenjan

12

Ön Koşullar

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Eğitim Hakkında

ITIL Foundation, tedarikçi olarak görev yapan kişiler için geliştirilmesi önerilen alanlardan birisidir. ITIL Foundation eğitimi ile IT liderleri, uygulayıcıları, destek pozisyonunda yer alan ve projenin dijital ve bilgi sistemlerinde görev alan çalışanlar ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşabilirler.

 

Eğitim İçeriği

Temel Hizmet Yönetimi ve ITIL 4 Kavramları

  • Değer ve değerin paydaşlarla ilişkisinin tanımlanması
  • Hizmet ilişkileri ve değerin ortak yaratımı
  • Hizmet tekliflerini ve ürünleri anlama
  • Sonuçları, değeri, maliyeti ve riskleri dengelemek
  • Hizmet yönetiminin 4 boyutu
    • Organizasyonlar ve insanlar
    • Bilgi ve teknoloji
    • Ortaklar ve tedarikçiler
    • Değer akışları ve süreçleri

ITIL 4 Yol Gösterici İlke ( Guiding Principle )

  • Yol gösterici ilkelere ( GP ) giriş
  • 7 yol gösterici ilkenin ( GP ) her birini anlayın ve uygulayın

ITIL 4 Hizmet Yönetimi Uygulamaları

  • 3 uygulama alanının tanıtımı
  • ITIL 4’ teki temel uygulamalar
    • Olay yönetimi
    • Sorun yönetimi
    • Kontrolü değiştirme
    • Hizmet talebi yönetimi
    • Servis seviye yönetimi
    • Servis masası
    • Mütemadi gelişim
  • ITIL 4’ teki diğer uygulamalara genel bakış

ITIL 4 Hizmet Değer Sistemi  (SVS)

  • SVS’ nin rolünü anlama
  • ITIL 4 SVS’ nin unsurları
  • Hizmet değer zinciri ( SVC )
    • Mütemadi değişim
    • Hizmet değer zinciri

 

Eğitimde Neler Öğreneceksiniz?

Tarnet Akademi’den alacağınız ITIL Foundation eğitiminde,

  • ITIL hakkında temel kavramlar,
  • BT kaynaklarının eşitlenmesinde kullanılacak stratejiler,
  • Önemli basamaklar ve fonksiyonlar,
  • ITIL’ın gündelik BT süreçlerine uygulanmasında yardımcı olacak uygulama kılavuzu,
  • BT operasyonlarının geliştirilmesi konusunda önem taşıyan esaslar,
  • Uygulamaların iş süreçlerinde pratik alanının daha iyi kavranması gibi bilgilere sahip olmanız amaçlanır.

 

Eğitime Kimler Katılabilir

ITIL Temel Yapı sertifikası isteyen ve IT’yi işletmeyle uyumlandırma, IT masraflarını kontrol etme ve azaltma, IT hizmet kalitesini iyileştirme ve en etkili şekilde IT kaynaklarını dengeleme konularıyla ilgili herkes, Tüm IT profesyonelleri, IT proje yöneticileri, IT yöneticileri, IT proje veya ekip üyeleri, koordinatörler, ağ operatörleri, iş süreçleri analistleri, IT mimarları, danışmanlar, sistem entegratörleri, yardım masası personel ve yöneticileri, planlamacılar, yönetilen servis sağlayıcıları, dışarıya iş yaptıranlar (taşeronla çalışanlar) ve IT ile ilgili diğer pozisyonlarda çalışan herkes katılabilir.

 

ITIL Foundation Eğitimi Sonrası Eğitimi Sonrası Alabileceğiniz Diğer Eğitimler

ITIL Foundation eğitimini tamamladıktan sonra Tarnet Akademi’nin önerdiği ITIL Continual Service Improvement, ITIL Managing Across the Lifecycle, ITIL Service Lifecycle: Service Operation ve ITIL Service Strategy gibi eğitimleri alarak bu alandaki yetkinliğinizi arttırabilirsiniz.