ITIL Managing Across the Lifecycle (Online-Canlı)

Eğitim Süresi

5 GÜN

Kontenjan

12

Ön Koşullar

Herhangi bir ön koşul yoktur.

Eğitim Hakkında

ITIL, Information Technology Infrastructure Library sözcüklerinin ilk harflerinden oluşmuş bir kısaltmadır. Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi olarak da adlandırılır. ITIL, BT hizmetlerini eksiksiz ve en iyi kalitede yönetmek üzere geliştirilmiş hizmet yönetim metodolojisidir. ITIL, hizmet yönetimi ve sağlama süreçleri için referans başvuru kaynağı niteliğindedir.

Hizmet yönetimini en iyi şekilde sürdürmek için yol gösteren ve kullanıcılarına hizmet sağlama süreçlerini ayrıntılı şekilde gösteren bir kitap kümesi olmaktan çıkmış, dünyaca kabul gören yöntemler dizisine dönüşmüştür. ITIL yaklaşımının hizmet yönetimi süreçlerine nasıl uygulanacağı her organizasyon tarafından, organizasyonun kendi kültürüne, yapısına ve teknolojisine göre belirlenmelidir.

ITIL Foundation sertifikasyonu ardından alınabilecek bu eğitimlerin amacı kurumlar için iç danışman ve eğitmen yetiştirmek olup bu amaç ile hazırlanmış eğitim ve sınavlar yardımı ile ITIL Expert sertfikasyonunu sağlamaktadır.

Managing Across Lifecycle (MALC) (Yaşam Döngüsünün Yönetimi) eğitimi, ITIL Hizmet Yaşam Döngüsü ile ilgili aşağıda kritik kavramlara odaklanır: Yönetişim Yapıları, roller, fonksiyonlar, süreç bağımlılıkları, destek çerçeveler, hizmet değerlendirmeleri ve değişiklikerin yönetilmesi.

Bu eğitimle birlikte, IT Hizmet Yaşam Döngüsü için gerekli yetkinlikleri ve kaynakları tanımlayacak, bu yetkinliklerin ve kaynakların stratejik nasıl tasarlanacağını, geliştirileceğini ve yönetileceğini öğreneceksiniz.


Bu Eğitimde Neler Öğreneceksiniz

  • IT Hizmet Yönetimi (ITSM)
  • Stratejik Değişikliğin Yönetilmesi
  • Risk Yönetimi
  • IT Hizmet Yönetiminin (ITSM) Planlanması ve Hayata Geçirilmesi
  • Organizasyonel Zorlukların Anlaşılması

Bu Eğitime Kimler Katılmalı

  • ITIL en doğru uygulamaları hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç duyan IT operasyonları teknik ya da yönetim personeli
  • IT dahilindeki ya da IT ile bağlantılı olan ITIL süreçlerini yönetme uygulama veya danışma ile sorumlu herkes katılabilir.

Eğitim İçeriği

1. Introduction to Managing Across the Lifecycle

  • MALC exam builds on the knowledge acquired in foundation and intermediate-level ITIL courses
  • Prerequisites for the MALC exam
  • Structure and scoring of the MALC exam
  • Bloom's Taxonomy and applying it to the types of questions that will/will not be asked on the MALC exam
  • MALC exam cast study

2. Key Concepts of the Service Lifecycle

  • Services, service management, and IT service management
  • Organizing functions and roles for service management
  • Effect of clarifying roles and using RACI
  • Element of value
  • Business value of various ITIL lifecycle stages
  • Approaches to risk management
  • Importance of knowledge management and the SKMS

3. Communication and Stakeholder Management

  • Coordinating business relationship management across the lifecycle
  • Role of business relationship management in the communication activities
  • Stakeholder management and communication
  • Using service models
  • Design activity coordination
  • Services
  • Managing communications and commitment throughout the lifecycle
  • Communication aspects of service operation
  • Communication strategy and plan

4. Integrating Service Management Processes Across the Service Lifecycle

  • Effectively and efficiently integrating service management processes across the lifecycle
  • Impact and relationship of service strategy to other lifecycle stage
  • Various lifecycle stage inputs and outputs
  • Value and interfaces of the various service management processes

5. Managing Service Across the Lifecycle

  • Importance of an approach to balanced design
  • Contribute to effective and efficient service management with design ➩ coordination and transition planning and support
  • Service transition lifecycle stages
  • Managing services across the lifecycle
  • Involving operations staff in other lifecycle stages
  • Sources of information helping in the implementation and improvement of services
  • Factors relevant to strategic assessments
  • Challenges, risks, and critical success factors of the strategy, design, ➩ transition, and operation lifecycle stages

6. Governance, Roles, People, Competence, and the Organization

  • Governance, activities, framework, and governance bodies
  • Relating strategy to governance
  • Service providers set direction, policy and strategy
  • Change management
  • Management systems
  • Establishing and maintaining a service management system
  • Organization development and departmentalization
  • Logical structure for a service provider
  • Functions and the types of services providers
  • Implementing and sourcing strategies

7. Measurement

  • Measuring and demonstrating value
  • Determining and using metrics
  • Approaches to monitoring and control
  • Using event management tools

8. Implementing and Improving Service Management Capabilities

  • Implementing service management, service management processes, and supporting tools
  • Different types of assessments and conducting assessments
  • Techniques for improving service management
  • Methods for implementing service management
  • Business value of service portfolio management

9. Review/Exam Prep/Mock Exam